Ønsker du dit barn optaget som elev på Esajasskolen, skal nedenstående optagelsesformular udfyldes, og der skal betales et optagelsesgebyr på 500 kr. Gebyret er et engangsbeløb, som ikke refunderes, uanset om barnet bliver optaget eller ej.

Efter modtagelsen af blanketten, kan man forvente at få en bekræftelse via mail inden for 4 – 5 arbejdsdage.

Optagelsen er betinget af en tilfredsstillende optagelsessamtale. Samtalen finder sted på Esajasskolen med deltagelse af forældre, barn, skoleleder og klasselærer. Vi tager på skolen initiativ til samtalen, når der opstår en ledig plads i den pågældende klasse.

Hvis resultatet af samtalen bliver en optagelse, er de første tre uger at betragte som en prøveperiode. Klasselæreren vil i løbet af denne periode henvende sig til hjemmet og give en status om, hvordan det går.

Optagelsesformular